advies nodig bij aankoop mk1 pirelli
-
- newbie
- Berichten: 3
- Lid geworden op: 08-02-2009 15:25
advies nodig bij aankoop mk1 pirelli
Hallo Allemaal,
zoals de topictitel zegt heb ik wat vragen. Ben gisteren wezen kijken bij een 1982 mk1 pirelli. De auto ziet er netjes uit, maar is geen toppertje qua looks. Ik heb een proefritje gemaakt, en wat me opviel was het volgende:
-bij koude motor knipperde het waarschuwingslampje van de koelvloeistof. ( wat is dit/kan dit zijn?)
-bij optrekken bonkte de motor erg tussen de 2700 en 3200 rpm. zowel warm als koud. ( tank was wel bijna leeg, maar boven de 3500 rpm weer geen last van
- uitlaat niet helemaal luchtdicht ( bij koppelstuk lekt ie als je achtekant dichthoudt
wie heeft er advies over deze punten ( vraagprijs 5000€
alvast bedankt
grtz Chili
Chili
zoals de topictitel zegt heb ik wat vragen. Ben gisteren wezen kijken bij een 1982 mk1 pirelli. De auto ziet er netjes uit, maar is geen toppertje qua looks. Ik heb een proefritje gemaakt, en wat me opviel was het volgende:
-bij koude motor knipperde het waarschuwingslampje van de koelvloeistof. ( wat is dit/kan dit zijn?)
-bij optrekken bonkte de motor erg tussen de 2700 en 3200 rpm. zowel warm als koud. ( tank was wel bijna leeg, maar boven de 3500 rpm weer geen last van
- uitlaat niet helemaal luchtdicht ( bij koppelstuk lekt ie als je achtekant dichthoudt
wie heeft er advies over deze punten ( vraagprijs 5000€
alvast bedankt
grtz Chili
Chili
-
- lid GTI Club Holland
- Berichten: 748
- Lid geworden op: 12-01-2009 17:29
-
- voorzitter GTI Club Holland
- Berichten: 980
- Lid geworden op: 05-10-2008 20:08
-
- lid GTI Club Holland
- Berichten: 61
- Lid geworden op: 12-01-2009 19:06
Re: advies nodig bij aankoop mk1 pirelli
Ten eerste een 1982 kan geen Pirelli zijn, deze zijn er alleen in 1983 gemaakt.chili schreef:Hallo Allemaal,
zoals de topictitel zegt heb ik wat vragen. Ben gisteren wezen kijken bij een 1982 mk1 pirelli. De auto ziet er netjes uit, maar is geen toppertje qua looks. Ik heb een proefritje gemaakt, en wat me opviel was het volgende:
-bij koude motor knipperde het waarschuwingslampje van de koelvloeistof. ( wat is dit/kan dit zijn?)
-bij optrekken bonkte de motor erg tussen de 2700 en 3200 rpm. zowel warm als koud. ( tank was wel bijna leeg, maar boven de 3500 rpm weer geen last van
- uitlaat niet helemaal luchtdicht ( bij koppelstuk lekt ie als je achtekant dichthoudt
wie heeft er advies over deze punten ( vraagprijs 5000€
alvast bedankt
grtz Chili
Chili
Als je zoekt op Pirelli golf dan kom je op een duitse site met alle info over deze uitvoering.
De klachten die je omschrijft lijken het meest op achterstallig onderhoud.
Voor 5000Euro mag je wel iets meer verwachten.
Golf Rallye VR6 Turbo
Golf 1 GTI G60 (verkocht)
Alhambra 20VT daily
Batavus trapson as a punishment
Golf 1 GTI G60 (verkocht)
Alhambra 20VT daily
Batavus trapson as a punishment
-
- lid GTI Club Holland
- Berichten: 1085
- Lid geworden op: 09-10-2008 09:34
O.a. op de welbekende Doppelwobber website:
http://www.doppel-wobber.de/wbb2/Modell ... relli.html
Daar staat trouwens dat hij alleen in modeljaar 1983 geproduceerd is, maar een nieuw modeljaar gaat na de fabrieks-zomerstop van Volkswagen in... :?:
http://www.doppel-wobber.de/wbb2/Modell ... relli.html
Daar staat trouwens dat hij alleen in modeljaar 1983 geproduceerd is, maar een nieuw modeljaar gaat na de fabrieks-zomerstop van Volkswagen in... :?:
Golf mkII '90 GTI 3.0 VR6
EcoUp! black magic pearl 16" BBS RS764
Octavia Combi 2001 1.8Turboooww
EcoUp! black magic pearl 16" BBS RS764
Octavia Combi 2001 1.8Turboooww
-
- newbie
- Berichten: 4
- Lid geworden op: 18-02-2009 21:36
te duur???
Tja das veel geld. Ik heb het 3 jaar geleden ook ongeveer uitgegeven voor een '82 type 1 maar dan ook voor een heel net exemplaar. Voor mijn gevoel alleen distributie laten vervangen om met een bekende stand te beginnen. Nu in drie jaar en 11000 km verder geen centje pijn gehad. Als je zelf niet handig bent koop iets goeds. Maar voor €5000 moet het dat ook wel zijn :roll:
Type 1 das orginal