Volkswagen Golf mkIII 2.0 8v GTI edition

Bezig met de verbouwing van jouw GTI? Open hier een topic
Rogier
newbie
Berichten: 22
Lid geworden op: 16-04-2010 11:28

Volkswagen Golf mkIII 2.0 8v GTI edition

Bericht door Rogier » 18-04-2010 13:53

Hallo allemaal,

Zoals beloofd in mijn voorstel topic open ik een topic waarin jullie mij beetje bij beetje kunnen volgen in mijn vorderingen met de voor de cross geredde mkIII edition.

Ik ga niet een heel uitgewerkt project hier plaatsen al heb ik die al wel in een Word bestandje staan, maar laat jullie stap voor stap weten waar ik mee bezig ben op dat moment, aangezien er in een project vaak wijzigingen komen.

Wel een beetje een uitleg van mijn idee achter deze edition:

Hij blijft zo standaard mogelijk met een verbeterde wegligging en lichtelijk aangepaste carrosserie met hier onder brede 16" velgen.
Technisch is hij al ik Top staat en vermoedelijk eens een lichte blokrevisie ondergaan, helaas heb ik geen history bij deze gti.

De eerste stap word wegligging en reparatie, met het volgende ben ik inmiddels bezig of aan het regelen:

-Nieuwe hoedenplank
-Repareren CV (gisteren voldaan)
-Monteren standaard valeo koplampen (gisteren voldaan)
-Cleanen interieur
-Vervangen uitlaatrubbers
-Vervangen interieurfilter
-Vervangen achterruitverwarmings knopje
-Aansluiten klapsleutel

In Mei ga ik verder met:

-Nieuwe lichtschakelaar
-Instructieboekje Golf 3 in dash leggen
-Orginele krikset halen
-Schroefset
-VR6 bumperlip
-Nieuwe standaard deurpinnen
-Orginele VW velours mattenset
-Golf GTI embleem achter
-GTI embleem voor
-VR6 grill laten spuiten (heb toevallig nog één liggen)
-Hoofdsteunen achter monteren

Hierna zal ik langzaam aan het hele programma van Powerflex
bestellen en bezig gaan met de remmerij.

Wat betreft de roest (ook wel te zien op de foto's) ik ga proberen een deur te regelen in dezelfde kleur dus als je iemand weet? daarna blijf ik er gewoon in rijden zoals hij op dat moment is, ik ga hem eerst verder helemaal klaar maken.
Als hij helemaal klaar is, dus ook de bodem gecontroleerd en zonodig gelast, zal de auto geheel aan de buitenkant strak getrokken worden en overgespoten worden in orginele kleur.

Hier eerst de foto's van de huidige staat, niet al teveel op de achterkant letten ;-) die schokbrekers zijn helemaal niets meer!
Foto's op de oprit zijn van gisteren.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Zoals jullie zien is het aan de voorkant gewoon een standaard
GL lekker hoor zo'n wolfje in schaapskleding.

Mocht iemand toevallig deze auto kennen en meer weet over deze GTI ik zou graag meer willen weten over de history en/of vorige eigenaren.
Idee over de kleurcode? ook dat hoor ik graag! scheelt me weer een ritje naar de dealer.

Mocht ik weer een vordering voltooid hebben of beginnen met iets nieuws hou ik jullie hier op de hoogte.

Groeten Rogier
MKIII GTI edition 11/1994

Rogier
newbie
Berichten: 22
Lid geworden op: 16-04-2010 11:28

Bericht door Rogier » 18-04-2010 13:57

O'ja armsteun heb ik er gisteren ook gelijk uitgehaald....
dat zag er echt niet uit.
MKIII GTI edition 11/1994

Nils
lid GTI Club Holland
Berichten: 748
Lid geworden op: 12-01-2009 17:29

Bericht door Nils » 18-04-2010 19:29

Zo jij hebt nog wel wat te doen zeg maar!!! je kan er wel wat moois van maken :lol:
Member 4353 "GTI Club Holland"
(evenementen commissie)

Edition One bj 90
Polo highline bj 2001

So blow out your brains like kurt cobain and maybe one day youll be a star

Rallyegolf20vt
GTI freak
Berichten: 341
Lid geworden op: 13-01-2009 19:16

Bericht door Rallyegolf20vt » 18-04-2010 20:27

Als ik de roest onder de achterlichten zo zie , denk ik dat de auto misschien wel achterschade heeft gehad, en is deze niet helemaal goed gerepareerd destijds :?
Controleer dat anders even goed , anders kom je straks misschien nog voor meer onaangename verrassingen te staan :wink: :shock:
Verder succes met het project !
Rallyegolf 2.5 TFSI S-tronic Quattro

Golf GL 1.6 TD SB

Rogier
newbie
Berichten: 22
Lid geworden op: 16-04-2010 11:28

Bericht door Rogier » 18-04-2010 20:45

Ik heb zeker nog wel wat te doen maar daar draai ik mijn hand niet zo snel voor om, vind het heerlijk om mee bezig te zijn!
Hij heeft inderdaad achterschade gehad en dit is toen redelijk low budget gerepareerd zelf het spuitwerk is op bezuinigd helaas, zo is duidelijk te zien dat de achterbumper en klep afkomstig is van een rode Golf.
Ze hebben de boel alleen licht geschuurd en gespoten zonder gebruik van primer.

Verder heb ik hem helemaal nagekeken zowel van binnen als buiten en onder de auto nergens zijn verder gebreken te vinden na aanlijding van de schade achter gelukkig.
En als dat wel zo was, er is niets wat niet mooi gemaakt kan worden, maar besef wel dat het een hele lange tijd gaat duren voor het een plaatje is en er heel veel werk aan zit.

Dat is ook juist de reden dat ik nooit een auto koop die al helemaal klaar is, met deze edition kan je stap voor stap zien hoe hij er beter uit gaat zien, na elke klus dus een beloning ;-)

Groeten Rogier
MKIII GTI edition 11/1994

Rogier
newbie
Berichten: 22
Lid geworden op: 16-04-2010 11:28

Bericht door Rogier » 23-04-2010 19:32

Goed vast even een kleine update (morgen of overmorgen met foto's)

Morgen haal ik even een nieuwe vr6 bumperlip op,
een nieuwe hoedenplank en een nieuwe achterruitverwarmingsknop

Woensdag haal ik een complete set hoofdsteunen op
met alle bevestigingsmatterialen voor de achterbank

Daarna volgt in ieder geval twee weken stilte van mijn
kant ga even een dikke week naar mijn zus in engeland
maar ook daar even bij tuning zaakjes kijken naar leuke
parts.

Dan volgt al snel de Duitse autosport dag waar ook meestal
weer leuke stands staan voor aankopen en daarna komt
de schroefset eronder.

Het volgende vast besteld:

Schroefset
Nieuwe deurpinnen
Nieuwe velours mattenset
Dakantenne

En er komen vast nog wel meer dingen op deze lijst te staan.

Als dit een beetje klaar is komt het volgende aan de beurd
namelijk de remmen, het volgende gaat dan gebeuren:

Nieuwe remklauwen voor en achter (standaard)
Nieuwe schijven en blokken voor en achter (standaard)

Remkrachtverdeler heb ik bekeken en is in zeer goede staat nog dus dat valt mee.
Remslangen zijn niet al te lang geleden nog vervangen dus ook dat valt mee (al zijn dat de kosten niet)
Hoofd en Hulpkoppelingcilinder moet nog even naar gekeken worden indien nodig ook deze vervangen.

Ik ben ook even onder de auto geweest ziet er allemaal nog keurig uit, binnenkort weer even op de brug krabben en opnieuw tectyleren, wel lichte roestvorming op de dorpels dus deze allebij tzt vervangen.

Uitlaatsysteem heeft geen vlammendover en tussendemper meer, katalisator nog wel maar hier komt tzt een holle voor in de plaats of een vervanger en dan gelijk even mooie flensjes maken voor de-montage bij een apk.

Als dit allemaal klaar is ga ik de wegligging nog meer verbeteren met het hele programma van Powerflex en de nodige veerpootbrugjes (voor en achter).

Daarna is het weer een stapje hoger werken, wat nog niet besloten is (ik werk van beneden naar boven).

Tussen bovenstaande dingen door zijn er ook nog zat andere werkzaamheden (zie foto's) waar ik lekker mee bezig kan, dus druk druk druk (meerdere uren per week).

Dat was weer een heel verhaal nu eerst even een biertje!!

Groeten Rogier
MKIII GTI edition 11/1994

Rogier
newbie
Berichten: 22
Lid geworden op: 16-04-2010 11:28

Bericht door Rogier » 24-04-2010 13:15

Even een kleine foto update van de hoedenplank (oud en nieuw) en de bumperlip (oud en nieuw).
Binnenkort onverwacht waarschijnlijk met de carosserie bezig in de vorm van nieuw bestuurdersportier, voor/achter bumper en gedeeltelijk cleane achterklep, maar het is nog niet zeker.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding


Ben vandaag ook weer even met de CV bezig geweest en gerepareerd bleek in de dorpel een draadje gedeeltelijk bloot te liggen van het open signaal, dit moet al zo geweest zijn ik ben daar niet bij geweest, dus even geisoleerd over een paar weken even een goede kabelboom ophalen en alles weer netjes maken.
Dus sluit en open signaal zijn nu perfect en werkt naar behoren dat was even een leuk oefen projectje maar ben er al wel achter auto electronica is niets voor mij...terwijl ik mijn dagelijkse kost verdien met electronica..maar dat is heel anders dan die verwarrende bekabeling in auto's soms.

Fijn weekend allemaal!

Groeten Rogier

p.s. is het op dit Forum al lang zo rustig?
MKIII GTI edition 11/1994

Nils
lid GTI Club Holland
Berichten: 748
Lid geworden op: 12-01-2009 17:29

Bericht door Nils » 24-04-2010 14:41

p.s. is het op dit Forum al lang zo rustig?

Wij hebben allemaal ook andere dingen en met dit mooie weer is iedereen liever buiten dan achter de pc :P :P :P
Member 4353 "GTI Club Holland"
(evenementen commissie)

Edition One bj 90
Polo highline bj 2001

So blow out your brains like kurt cobain and maybe one day youll be a star

Rogier
newbie
Berichten: 22
Lid geworden op: 16-04-2010 11:28

Bericht door Rogier » 06-05-2010 15:35

Zoals jullie in voorgaande foto's hebben kunnen zien heb ik een ernstig roest probleempje op o.a. mijn bestuurders portier..
En wat doen we dan i.p.v. schuren en plamuren (wat ik zoiezo op een portier niet echt slim vind) we halen gewoon even een portier in dezelfde kleur op.

Kleurcode dus inmiddels via de VW dealer achterhaald LC5L mystic bleu.

Aankomend weekend maar even gaan kloten om de portier van binnen allemaal weer even netjes aan te sluiten heb de bediening voor de ramen e.d. er los bij gekregen.

Voor foto's even alleen de binnenkant, even geen zin meer hem alleen voor de foto even om te draaien, is verder een erg nette portier!!

Ook vandaag even remmenreiniger opgehaald en een nieuwe zwarte kentekenplaathouder kan echt niet uitstaan dat er een garagebedrijf op de kentekenplaathouder staat...ik ben echt
anti letters!! op een kentekenplaathouder.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding


Ik heb dit weekend weer wat te doen zeg maar.
Binnenkort ook even een achterbumper halen dat lukte me net
niet om mee te nemen qua ruimte dus dan is de achterbumper ook weer netjes, dan heeft hij ook nog een achterklep staan en een motorkap of ik dat ook neem moet ik nog even zien.

Motorkap is eigenlijk nog netjes zit alleen één klein veegje op, maar die hij heeft staan is helemaal netjes zelfs zonder steenslag dus ik moet even wat dingen in overweging gaan nemen.

Groeten Rogier
MKIII GTI edition 11/1994

Nils
lid GTI Club Holland
Berichten: 748
Lid geworden op: 12-01-2009 17:29

Bericht door Nils » 06-05-2010 19:15

Zo dat wordt weer een beun weekend zie ik, is altijd mooi werk he even wat dingen vervangen aan de gti. Heb zelf ook 2 andere deuren in mn gti gezet die waren ook erg verrrot. Je moet maar zo rekenen het houdt je tijdelijk ff van de straat.
Member 4353 "GTI Club Holland"
(evenementen commissie)

Edition One bj 90
Polo highline bj 2001

So blow out your brains like kurt cobain and maybe one day youll be a star

Plaats reactie