10 dingen die je moet weten over de Golf 7 GTI

Hier kunnen topics worden geplaatst met betrekking tot de Golf VII in het algemeen
Plaats reactie
Voorzitter
voorzitter GTI Club Holland
Berichten: 980
Lid geworden op: 05-10-2008 20:08

10 dingen die je moet weten over de Golf 7 GTI

Bericht door Voorzitter » 19-01-2013 20:13

Alle feitjes van de Volkswagen Golf 7 GTI op een rij. Gewoon, om te kijken waar ze na 37 jaar ontwikkeling zijn uitgekomen.

Nieuwe generatie 2.0 TSI
Weer een 2 liter viercilinder met turbo maar VolkswagenAudi heeft er hard aan gewerkt. Dit is een nieuw motorblok, de derde generatie EA888 om precies te zijn. Dit blok is ongeveer 5 kg lichter dan de uitgaande 2.0 en moet helpen nog meer CO2′s te besparen.

Nieuwe DSG
Voor de Golf 7 GTI een helemaal nieuwe DSG (naast een 6-handbak). Voor het eerst krijgt de rappe Golf 7 verzetten met dubbele koppeling. Tot nu toe hadden de GTI en R’s allemaal de 6V DSG.

Nieuw platform (-100 kg)
Het belangrijkste verhaal van Volkswagen het afgelopen jaar: het nieuwe MQB platform. Uiteraard is de Golf 7 GTI ook helemaal MQB. Dat merk je als bestuurder omdat je 100 kg minder mee hoeft te slepen. Scheelt weer een sportschool abonnementje, zullen we maar zeggen.

2 uitvoeringen
Volkswagen begint qua uitvoeringen met de nieuwe Golf GTI meteen goed. Men kan ‘gewoon’ een GTI bestellen maar er is ook een +10 pk Performance pakket leverbaar. Sneller, strakker, beter. Normaal gesproken wachtten de Duitsers een jaar of wat voor een eerste opleuk-model.

Minder gewicht, meer power
Dankzij het MQB platform en een lichter motorblokje weegt de Golf 7 GTI minder dan zijn voorganger. Tegelijkertijd krijgt de 2.0 Turbo voorin iets meer vermogen. De ‘oude’ GTI had 210 pk (en 235 pk in de Edition 35), de Golf 7 GTI krijgt 220 pk of 230 pk als Performance uitvoering. De standaard GTI is al even snel als de Edition 35 (0-100 km/u in 6,6 seconden), de Performance versie gaat nog een tiende sneller naar de 100. Met een 250 km/u topsnelheid kan de ’7′ zich nu zelfs met de sterkste Duitse powerhouses meten.

Nordschleife
Natuurlijk tellen minder kilo’s en meer vermogen ook op het circuit. Met name de Performance-versie zal het op het circuit goed doen. De huidige Edition 35 rijdt een rondje in 8 minuut 38. De GTI 7 Performance duikt waarschijnlijk richting Scirocco R (8:30) en Focus RS (8:26).

Mechanische sper
Eén laatste reden waarom juist de Performance GTI zo goed aan de weg plakt is een nieuw mechanisch sperdifferentieel. Niet langer moet de ESP door remmen genoeg tractie pakken bij vol accelereren. Gladde omstandigheden overwint de Golf 7 GTI Performance dankzij een echt sperdiff.

Bescheiden prijsje
Minder kilo’s en meer vermogen staat op het circuit gelijk aan meer prestaties. Op de testbank levert dit ook in een lager verbruik en CO2 uitstoot. Volkswagen bespaart met de nieuwe GTI ongeveer 20 gram.

Retro is nog steeds hot
Een geintje uit de Golf 5 GTI dat voor Volkswagen nog steeds werkt. Ruitjes-bekleding en een golfballetje. Liefhebbers van aluminium en strak leer zullen wat dieper in de buidel moeten tasten, standaard bekleedt Volkswagen de GTI-stoelen opnieuw met een ruitmotiefje.

bron Autoblog.nl

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Ruud - GTI Club Holland

pieter
lid GTI Club Holland
Berichten: 1085
Lid geworden op: 09-10-2008 09:34

Bericht door pieter » 19-01-2013 22:12

Mooie facts, lekker om te lezen ook zo.

Wel 'jammer' dat de Golf 7 GTI ook niet een handgeschakelde 7 bak krijgt, had mooi aangesloten bij de getallen. :P
(de huidige Porsche 911 heeft er namelijk ook een...) :wink:
Golf mkII '90 GTI 3.0 VR6

EcoUp! black magic pearl 16" BBS RS764

Octavia Combi 2001 1.8Turboooww

Plaats reactie