Uitvallen motor

Hier kunnen topics worden geplaatst met betrekking tot problemen met de Golf GTI III
royenmilena
newbie
Berichten: 7
Lid geworden op: 27-10-2011 20:54

Uitvallen motor

Bericht door royenmilena » 27-10-2011 21:01

:x :x

Hallo,
Ik heb een Golf GTi 2.0 8V uit 1994. het is een Edition uitvoering met een 2E motor erin.

Hij valt onder het rijden steeds uit. Heb al het volgende vernieuwd:

Contactblokje
Bobine
Relais nummer 167 ( brandstofpomp )
Relais nummer 30

Heb een kabel met een ledje aan de brandstofpomp gemaakt om te kijken wat het probleem kan zijn. Als de auto stilvalt gaat het ledje ook uit. Volgens mij word de stroom compleet onderbroken op het moment dat de motor stilvalt.

Heb het vooral als ik een bocht maak. op een recht stuk op de snelweg gebeurt het minder...

Heb al van verschillende gehoord dat het ook de krukas sensor kan zijn, maar naar mijn weten heeft de 2E motor geen krukas sensor !!!!

Kan het misschien ook de startonderbreker zijn? Deze zit er standaard ingebouwd vanaf de fabriek. Zit ook een handzender bij van het merk Gemini....

ik ben ten einde raad !!!! HULP A.U.B.


Groeten Roy Bekkers

pieter
lid GTI Club Holland
Berichten: 1085
Lid geworden op: 09-10-2008 09:34

Bericht door pieter » 29-10-2011 00:18

Hallo Roy,
Zo je omschrijving lezende ga ik uit van een slecht contact ergens in de bedrading. Wat en hoe valt de auto uit op de genoemde momenten? Is het in 1x helemaal doodvallen, of langzaam inzakken, of...?
Nu weet ik niet hoe het alarmsysteem/startonderbreking van Gemini werkt, maar grote kans dat de plus naar de brandstofpomp er mee onderbroken wordt. Dus je mag ook gerust in die richting denken en wellicht dat je daar nu als eerste eens naar de bedrading moet kijken.
Trek anders eens een andere, directe plus naar de brandstofpomp? Vanaf je relais, of met overbrugging van het relais. Mogelijk lost dat het uitvallen op en weet je nog meer in welke richting je moet zoeken.

Succes en laat even weten wat er uit komt.
Golf mkII '90 GTI 3.0 VR6

EcoUp! black magic pearl 16" BBS RS764

Octavia Combi 2001 1.8Turboooww

niels16v
lid GTI Club Holland
Berichten: 809
Lid geworden op: 13-01-2009 19:16

Re: Uitvallen motor

Bericht door niels16v » 29-10-2011 12:42

royenmilena schreef:
Heb het vooral als ik een bocht maak. op een recht stuk op de snelweg gebeurt het minder...
Als ik dit lees denk ik aan een kabelbreuk of slecht contact.
OLD VOLKSWAGENS NEVER DIE
THEY JUST GET LOWER!


Golf 2 GTI 16V ABF 16v powerrrr jonguhh!!

PASSAT VARIANT 1.8T 3BG highline

royenmilena
newbie
Berichten: 7
Lid geworden op: 27-10-2011 20:54

Bericht door royenmilena » 30-10-2011 22:50

Heb het probleem waarschijnlijk gevonden.

Een slecht hal voeler in de ontsteking.
Ga de complete ontsteking deze week vervangen en laat jullie wel wat weten.\

niels16v
lid GTI Club Holland
Berichten: 809
Lid geworden op: 13-01-2009 19:16

Bericht door niels16v » 31-10-2011 17:49

Dat zou het zeker kunnen zijn, G60's hebben dat probleem ook nogal eens.
Is echt een 8 klepper kwaaltje. :lol: :wink:
OLD VOLKSWAGENS NEVER DIE
THEY JUST GET LOWER!


Golf 2 GTI 16V ABF 16v powerrrr jonguhh!!

PASSAT VARIANT 1.8T 3BG highline

pieter
lid GTI Club Holland
Berichten: 1085
Lid geworden op: 09-10-2008 09:34

Bericht door pieter » 31-10-2011 20:23

Komt net zo goed voor bij 16V's. De Hall-sensor is een gevoelig element. Met een beetje geluk kun je een losse ergens bestellen en deze in je ontsteking zo vervangen.

Maar goed om te horen dat het probleem zo opgelost wordt.
Ik vind het wel opmerkelijk trouwens dat het probleem zich alleen voordoet in warme toestand.
Golf mkII '90 GTI 3.0 VR6

EcoUp! black magic pearl 16" BBS RS764

Octavia Combi 2001 1.8Turboooww

niels16v
lid GTI Club Holland
Berichten: 809
Lid geworden op: 13-01-2009 19:16

Bericht door niels16v » 31-10-2011 23:00

Maatje van mij heeft hezelfde gehad met zijn G60.
Die 8v ontsteking is wel gevoeliger door zijn positie heeft ie meer last van nattigheid als bij een 16v. :wink:
OLD VOLKSWAGENS NEVER DIE
THEY JUST GET LOWER!


Golf 2 GTI 16V ABF 16v powerrrr jonguhh!!

PASSAT VARIANT 1.8T 3BG highline

pieter
lid GTI Club Holland
Berichten: 1085
Lid geworden op: 09-10-2008 09:34

Bericht door pieter » 01-11-2011 09:24

Zou kunnen zijn. Daarentegen heeft de 16V onsteking weer meer last van olielekkage(s).
Golf mkII '90 GTI 3.0 VR6

EcoUp! black magic pearl 16" BBS RS764

Octavia Combi 2001 1.8Turboooww

niels16v
lid GTI Club Holland
Berichten: 809
Lid geworden op: 13-01-2009 19:16

Bericht door niels16v » 01-11-2011 20:14

Maar zolang dat niet te erg is loopt dat er aan de onderkant weer uit.
Ik heb dat ook gehad bij de pl maar gaf geen ontstekingsproblemen.
Nou jij weer Pietertjuh. :lol:
OLD VOLKSWAGENS NEVER DIE
THEY JUST GET LOWER!


Golf 2 GTI 16V ABF 16v powerrrr jonguhh!!

PASSAT VARIANT 1.8T 3BG highline

pieter
lid GTI Club Holland
Berichten: 1085
Lid geworden op: 09-10-2008 09:34

Bericht door pieter » 01-11-2011 22:21

niels16v schreef:Nou jij weer Pietertjuh. :lol:
Lang leve de rotor-loze ontsteking?! :roll: :twisted:
Golf mkII '90 GTI 3.0 VR6

EcoUp! black magic pearl 16" BBS RS764

Octavia Combi 2001 1.8Turboooww

Plaats reactie