Elektrische storing

Hier kunnen topics worden geplaatst met betrekking tot problemen met de Golf IV V6 4Motion
Plaats reactie
klaas
lid GTI Club Holland
Berichten: 77
Lid geworden op: 14-01-2009 12:39

Elektrische storing

Bericht door klaas » 10-05-2009 20:12

Na lange zoektochten, met lange tussenpozen dat er niks aan de hand was, hebben we de storing hopelijk gevonden.

En ik denk dat dit ook niet een specifiek V6 probleem zal zijn, maar ook andere types zal treffen.

Door dat de koelventilatoren van koeling en airco maar 1 stand hadden,de hoge stand dus, zakte de spaning in het circuit zo laag, waardoor de aansturing computer van de motor of CV, maar ook de radio en wisselend verschillende soorten storingen plaats vonden.

Na weer 2 dagen genoten te hebben van de V6, hoop ik dat de storing verledentijd zal zijn.
Het enige wt me gisteren opviel was dat de benzine meter meer aangaf na de rit dan voor de rit.
Vandaag weer gewoon naar onder zakend, wat gewoon bij de V6 is.
(wel belangrijk om te weten wanneer de tank leegraakt :D )

Nils
lid GTI Club Holland
Berichten: 748
Lid geworden op: 12-01-2009 17:29

Bericht door Nils » 10-05-2009 23:43

Hey Klaas, mooi dat het probleem tot nu toe opgelost is. Wat kan je een gedonder hebben he met zulke dingen.


Nils
Member 4353 "GTI Club Holland"
(evenementen commissie)

Edition One bj 90
Polo highline bj 2001

So blow out your brains like kurt cobain and maybe one day youll be a star

klaas
lid GTI Club Holland
Berichten: 77
Lid geworden op: 14-01-2009 12:39

Bericht door klaas » 29-07-2009 11:34

Helaas is de storing enkele keren weer terug geweest.
Op advies de onderplaat verweiderd, om meer koeling te verkrijgen.
Maar daarna nog 2x uitval geweest.
Sinds ik de nieuwe sleutel gebruik, is het niet meer voor gekomen.
Ook heb ik een tip gehad dat het mogelijk een hoofdrelais kan zijn.

Alweer heerlijk kunnen genieten van de V6, want dat doe je zeker met hem, ook al is de kans van uitval aanezig.
Hopelijk blijft het voorlopig even weg.

Indien er toch iemand is met tips of zelfde soort plroblemen, wil ik het graag delen.
Als de storing er niet is tijdens het VAGcom uitlezen, zal men niks vinden :cry: .

klaas
lid GTI Club Holland
Berichten: 77
Lid geworden op: 14-01-2009 12:39

Bericht door klaas » 10-12-2009 18:15

Na lange periode geen problemen te hebben gehad, weer die vervelende storing voor de dag gekomen.

Dashboard valt volledig uit, nar korte tijd weer contact en kan ik de auto zo weer starten.
voor uitval knippert dashboard verlichting hevig, enkele minuten later val ook de motor uit en geen spanning meer op instrumentarium, klok en rij gegeven staan dan weer op 0.

hopelijk gaan we het spoedig vinden, ik denk dat ergens een breuk in bekabeling zit van de tellerunit.

zolang die het maar doet, is het een superwagen die V6, ik wil er eigenlik nog een poosje van genieten, zolang het betaalbaar blijft.

Als er iemand ervaring heeft met zo'n gelijksoortige storing, laat me wat weten dan kan ik er naar kikne of het bij mij ook het geval kan zijn.

Rallyegolf20vt
GTI freak
Berichten: 341
Lid geworden op: 13-01-2009 19:16

Bericht door Rallyegolf20vt » 10-12-2009 19:51

Zit er een relais in wat niet helemaal fris is? Of de massa van het relais .
In het cockpitje zit ook een deel van je startonderbreker, dus als deze spanningsloos is zal de motor stoppen.
Is het niet het instrumentenpaneel zelf zit ik nu te denken?
Deze gaan wel vaker stuk.
Rallyegolf 2.5 TFSI S-tronic Quattro

Golf GL 1.6 TD SB

klaas
lid GTI Club Holland
Berichten: 77
Lid geworden op: 14-01-2009 12:39

Bericht door klaas » 13-12-2009 11:20

Ik heb pas het X-relais varvangen, en daarna is hij weer een keer uitgevallen.
Nu gaan we de + en - aansluitingen naar en van de tellerunit controleren, maar zijn inderdaad bang dat de tellerunit zelf het euvel is.

Gisteren een ritje van ronde de 450 km, en totaal geen problemen gehad gelukkig.
we zullen het vanzelf wel een keer oplossen hoop ik.

Plaats reactie