Eerste open Golf GTI ooit komt in juli op de markt!
VOLKSWAGEN GOLF GTI CABRIOLET BELEEFT WERELDPREMIÈRE IN GENÈVE
Leusden, 29 februari 2012
De Volkswagen Golf GTI Cabriolet beleeft zijn wereldpremière op de autotentoonstelling van Genève die plaatsvindt van 8 tot en met 18 maart aanstaande. De open Golf GTI beschikt over de welbekende 210 pk sterke 2.0 TSI-motor. Zowel uiterlijk als van binnen ademt hij de sportieve GTI-sfeer. De Golf GTI Cabriolet staat in juli bij de Volkswagen-dealer.
Het uitstekend geïsoleerde elektro-hydraulisch bediende dak van de Golf Cabriolet opent en sluit met een druk op de knop. Het openen duurt 9,5 seconden, het sluiten 11 seconden. Openen en sluiten kan ook rijdend tot maximaal 30 km/h. Rolbeugels die in noodgevallen automatisch tevoorschijn komen, zijn standaard, net als sidebags en een knieairbag.
Kracht op afroep
De 210 pk sterke direct ingespoten tweeliter turbomotor verleent de Golf GTI Cabriolet aansprekende prestaties. De sprint naar 100 km/h duurt 7,3 seconden en de topsnelheid bedraagt 237 km/h. Het koppel van 280 Nm is beschikbaar tussen 1.700 en 5.300 tpm. Ofwel: kracht op afroep op vrijwel elk gewenst moment. Het officiële verbruik bedraagt 7,6 l/100 km (CO2: 177 g/km). Een handmatig bediende zesversnellingsbak is standaard, een DSG-transmissie een optie. Het standaard elektronische XDS-sperdifferentieel zorgt voor optimale grip en stabiliteit in bochten.
Zeer herkenbaar
De Golf GTI Cabriolet heeft de typische GTI-details als de rood omrande honingraat-grille, bumpers met grote luchtinlaten vóór en een diffuser aan de achterzijde, sideskirts, dubbele uitlaat, donker getinte LED-achterlichtunits en 17-inch lichtmetalen wielen (18-inch optioneel). Van binnen: sportstoelen met de kenmerkende Jacky-ruitbekleding, RVS-pedalen, de specifieke GTI-versnellingspook (aluminium) en een driespaaks met leer bekleed sportstuur.
bron: PR Volkswagen Nederland
Hij is er! De VW Golf GTI Cabrio
Allerlei informatie over de concerngenoten
-
- voorzitter GTI Club Holland
- Berichten: 980
- Lid geworden op: 05-10-2008 20:08
Ga naar
- Even voorstellen
- GTI I
- ↳ Algemeen
- ↳ Dikke GTI I´s
- ↳ Problemen
- ↳ Restauratie
- ↳ Tuning/Styling
- GTI II
- ↳ Algemeen
- ↳ Dikke GTI II´s
- ↳ Problemen
- ↳ Restauratie
- ↳ Tuning/Styling
- GTI III
- ↳ Algemeen
- ↳ Dikke GTI III´s
- ↳ Problemen
- ↳ Tuning/Styling
- GTI IV
- ↳ Algemeen
- ↳ Dikke GTI IV´s
- ↳ Problemen
- ↳ Tuning/Styling
- GTI V
- ↳ Algemeen
- ↳ Dikke GTI V´s
- ↳ Problemen
- ↳ Tuning/Styling
- GTI VI
- ↳ Algemeen
- ↳ Dikke GTI VI´s
- ↳ Problemen
- ↳ Tuning/Styling
- Golf VII
- ↳ Algemeen
- ↳ Dikke GTI VII´s
- ↳ Problemen
- ↳ Tuning/Styling
- Info GTI Club Holland
- ↳ Doelstelling GTI Club Holland
- ↳ Wordt ook lid van de GTI Club Holland
- Meetings
- Nieuws
- Overig
- ↳ Gebruiksvoorwaarden forum
- ↳ Projecten
- ↳ VAG-Nieuws
- R32 (Golf IV en V) en Golf R
- ↳ Algemeen
- ↳ Dikke R´s
- ↳ Problemen
- ↳ Tuning/Styling
- RallyeGolf
- ↳ Algemeen
- ↳ Dikke RallyeGolf´s
- ↳ Problemen
- ↳ Tuning/Styling
- V6 4Motion
- ↳ Algemeen
- ↳ Dikke V6 4Motion´s
- ↳ Problemen
- ↳ Tuning/Styling
- VR6
- ↳ Algemeen
- ↳ Dikke VR6en
- ↳ Problemen
- ↳ Tuning/Styling
- Vraag en aanbod
- ↳ Advertenties op MP, eBay of andere sites
- ↳ Gezocht
- ↳ Onderdelen
- ↳ Te koop GTI