'90 Gti 16v (pl)
-
- newbie
- Berichten: 10
- Lid geworden op: 11-08-2013 23:37
'90 Gti 16v (pl)
Na me vorige week voorgesteld te hebben zal ik in dit topic "restauratie" van mij golf bijhouden.
Onderstaand een foto van de golf in zijn "huidige" natuurlijk habitat.
(nummerplaathouders zijn inmiddels vervangen)
Zoals ik in het eerdere topic al aangegeven had, ben ik in het bezit van een golf mk2 gti 16v (pl). Deze heb ik een aantal jaren geleden in de garage gezet omdat hij slecht liep. Enige tijd geleden heb ik me voorgenomen om hem in een nette en road legal conditie te krijgen. Om zover te komen moet er nog wel wat gebeuren.
Zoals eerder al gezegd loopt de golf niet goed, als hij warm is stottert hij bij lage toeren (tot +/- 2000). Vermoedelijk komt dit door dat men bij de apk destijds aan het co (schroefje) heeft gezeten, hij zal dan denk ik te arm of te rijk staan. De bedoeling is om hem te laten afstellen naar originele stand en vervolgens naar het co probleem te gaan zoeken (lambdasonde?).
Voordat hij afgesteld kan gaan worden moeten er eerst een aantal andere zaken gebeuren.
Ik wist toen ik hem destijds in de garage zette dat er wel een paar roest problemen aan de auto zaten, onder andere de garagekrikpunten en kokerbalken. Recent maar weer eens onder de auto gekropen om deze punten op te zoeken.
En ik heb ze gevonden
En ook een bekende plek
Nu is het de bedoeling om eerst deze plekken aan te gaan pakken voor dat hij afgesteld gaat worden. Een collega van mij heeft een eigen garage bedrijf en kan aardig goed lassen (heb eerder werk gezien) en hij zal deze plekken aan gaan pakken. Maar voordat hij aan de gang kan moet wel alle bekleding er uit om te voorkomen dat hij straks in de fik vliegt en om te checken dat er geen verborgen roest aanwezig is. Binnenkort hier maar eens een dagje vooruit trekken.
Ook moet nog even een tijdelijk bandje om een velg gelegd worden om dat dit niet erg luchtdicht is.
Al met al genoeg te doen aankomende tijd.
Mocht je vragen/tip/opmerkingen hebben schroom ze niet te posten.
Onderstaand een foto van de golf in zijn "huidige" natuurlijk habitat.
(nummerplaathouders zijn inmiddels vervangen)
Zoals ik in het eerdere topic al aangegeven had, ben ik in het bezit van een golf mk2 gti 16v (pl). Deze heb ik een aantal jaren geleden in de garage gezet omdat hij slecht liep. Enige tijd geleden heb ik me voorgenomen om hem in een nette en road legal conditie te krijgen. Om zover te komen moet er nog wel wat gebeuren.
Zoals eerder al gezegd loopt de golf niet goed, als hij warm is stottert hij bij lage toeren (tot +/- 2000). Vermoedelijk komt dit door dat men bij de apk destijds aan het co (schroefje) heeft gezeten, hij zal dan denk ik te arm of te rijk staan. De bedoeling is om hem te laten afstellen naar originele stand en vervolgens naar het co probleem te gaan zoeken (lambdasonde?).
Voordat hij afgesteld kan gaan worden moeten er eerst een aantal andere zaken gebeuren.
Ik wist toen ik hem destijds in de garage zette dat er wel een paar roest problemen aan de auto zaten, onder andere de garagekrikpunten en kokerbalken. Recent maar weer eens onder de auto gekropen om deze punten op te zoeken.
En ik heb ze gevonden
En ook een bekende plek
Nu is het de bedoeling om eerst deze plekken aan te gaan pakken voor dat hij afgesteld gaat worden. Een collega van mij heeft een eigen garage bedrijf en kan aardig goed lassen (heb eerder werk gezien) en hij zal deze plekken aan gaan pakken. Maar voordat hij aan de gang kan moet wel alle bekleding er uit om te voorkomen dat hij straks in de fik vliegt en om te checken dat er geen verborgen roest aanwezig is. Binnenkort hier maar eens een dagje vooruit trekken.
Ook moet nog even een tijdelijk bandje om een velg gelegd worden om dat dit niet erg luchtdicht is.
Al met al genoeg te doen aankomende tijd.
Mocht je vragen/tip/opmerkingen hebben schroom ze niet te posten.
Golf mk2 gti 16v '90
Volvo s60 2.4 '00
Renault Fuego gtx 2.0 '82
Volvo s60 2.4 '00
Renault Fuego gtx 2.0 '82
-
- lid GTI Club Holland
- Berichten: 618
- Lid geworden op: 28-12-2012 08:53
-
- newbie
- Berichten: 10
- Lid geworden op: 11-08-2013 23:37
Zo vandaag maar eens begonnen met het verwijderen van het interieur.
Eerst een verrassing gevonden onder de bijrijdersstoel.
Vermoedelijk een werkblad van de fabrieksmontage van de auto destijds in Duitsland.
Uiteindelijk de stoelen, bank en achterste gedeelte van het tapijt verwijderd.
Ook heb ik de andere kant van het gat gevonden. Je ziet ook een duidelijk verschil in het depingsmateriaal. De bestuurderskant is nat geweest en helemaal in elkaar gezakt terwijl de passagierskant nog nice en fluffy is. Zal wel komen door dat er vocht via het gat onder de bestuurdersstoel gekomen is.
En als laatste foto van deze dag
Als het zo door gaat ga ik nog verdienen op de auto. DM en guldens zijn van nog van een vorige eigenaar.
Binnenkort maar weer eens verder.
Eerst een verrassing gevonden onder de bijrijdersstoel.
Vermoedelijk een werkblad van de fabrieksmontage van de auto destijds in Duitsland.
Uiteindelijk de stoelen, bank en achterste gedeelte van het tapijt verwijderd.
Ook heb ik de andere kant van het gat gevonden. Je ziet ook een duidelijk verschil in het depingsmateriaal. De bestuurderskant is nat geweest en helemaal in elkaar gezakt terwijl de passagierskant nog nice en fluffy is. Zal wel komen door dat er vocht via het gat onder de bestuurdersstoel gekomen is.
En als laatste foto van deze dag
Als het zo door gaat ga ik nog verdienen op de auto. DM en guldens zijn van nog van een vorige eigenaar.
Binnenkort maar weer eens verder.
Golf mk2 gti 16v '90
Volvo s60 2.4 '00
Renault Fuego gtx 2.0 '82
Volvo s60 2.4 '00
Renault Fuego gtx 2.0 '82
-
- lid GTI Club Holland
- Berichten: 1085
- Lid geworden op: 09-10-2008 09:34
Mooi werk, leuk om te zien allemaal. Kun je zo'n dempingsmat nog verkrijgen, of een grote mat van hetzelfde spul ergens kopen?
Trouwens, zie ik het nu goed, is de middentunnel niet gelakt? :?
Mooie originele velgen trouwens, zal 'm goed staan! 195/50/15 bandjes eromheen straks?
Trouwens, zie ik het nu goed, is de middentunnel niet gelakt? :?
Mooie originele velgen trouwens, zal 'm goed staan! 195/50/15 bandjes eromheen straks?
Golf mkII '90 GTI 3.0 VR6
EcoUp! black magic pearl 16" BBS RS764
Octavia Combi 2001 1.8Turboooww
EcoUp! black magic pearl 16" BBS RS764
Octavia Combi 2001 1.8Turboooww
-
- newbie
- Berichten: 10
- Lid geworden op: 11-08-2013 23:37
Volgens mij zijn deze niet meer origineel te krijgen maar denk dat ik ergens nog wel iets vergelijkbaars kan vinden. Ik wil de andere kant ook los halen om te controleren dat daar niet het zelfde probleem (loskomen van het deksel) aan het ontstaan is. Ook moet de bekabeling voor de versterker hier nog in weggewerkt worden.Mooi werk, leuk om te zien allemaal. Kun je zo'n dempingsmat nog verkrijgen, of een grote mat van hetzelfde spul ergens kopen?
Trouwens, zie ik het nu goed, is de middentunnel niet gelakt?
Klopt, wel een grondlak maar niet de kleur van de auto. Misschien na het lassen eens wat bijwerken.
Yep, zullen Bridgestone Turanza's onderkomen.Mooie originele velgen trouwens, zal 'm goed staan! 195/50/15 bandjes eromheen straks?
Golf mk2 gti 16v '90
Volvo s60 2.4 '00
Renault Fuego gtx 2.0 '82
Volvo s60 2.4 '00
Renault Fuego gtx 2.0 '82
-
- lid GTI Club Holland
- Berichten: 498
- Lid geworden op: 22-09-2009 22:25
-
- newbie
- Berichten: 10
- Lid geworden op: 11-08-2013 23:37
Zo vandaag maar eens verder gegaan met het leeghalen van het interieur en het verwijderen van de achterbumper.
De reden om de achterbumper te verwijderen was om te controleren wat de staat is van de hoeken van de carrosserie.
De kont is erg smerig maar ik kon gelukkig geen roest vinden. Helaas is wel de binnenbalk van de bumper ver heen en een beetje krom.
Denk niet dat deze meer te redden is dus maar eens opzoek naar andere.
Nu bijna alle interieur bekleding er uit dus hij kan biinenkort naar de lasser.
De reden om de achterbumper te verwijderen was om te controleren wat de staat is van de hoeken van de carrosserie.
De kont is erg smerig maar ik kon gelukkig geen roest vinden. Helaas is wel de binnenbalk van de bumper ver heen en een beetje krom.
Denk niet dat deze meer te redden is dus maar eens opzoek naar andere.
Nu bijna alle interieur bekleding er uit dus hij kan biinenkort naar de lasser.
Golf mk2 gti 16v '90
Volvo s60 2.4 '00
Renault Fuego gtx 2.0 '82
Volvo s60 2.4 '00
Renault Fuego gtx 2.0 '82
-
- newbie
- Berichten: 10
- Lid geworden op: 11-08-2013 23:37
Ik heb een adresje kunnen vinden http://www.isoproq.nl/home/homePieter EC schreef:Mooi werk, leuk om te zien allemaal. Kun je zo'n dempingsmat nog verkrijgen, of een grote mat van hetzelfde spul ergens kopen?
Golf mk2 gti 16v '90
Volvo s60 2.4 '00
Renault Fuego gtx 2.0 '82
Volvo s60 2.4 '00
Renault Fuego gtx 2.0 '82