Elektrische storing
-
- lid GTI Club Holland
- Berichten: 77
- Lid geworden op: 14-01-2009 12:39
Elektrische storing
Na lange zoektochten, met lange tussenpozen dat er niks aan de hand was, hebben we de storing hopelijk gevonden.
En ik denk dat dit ook niet een specifiek V6 probleem zal zijn, maar ook andere types zal treffen.
Door dat de koelventilatoren van koeling en airco maar 1 stand hadden,de hoge stand dus, zakte de spaning in het circuit zo laag, waardoor de aansturing computer van de motor of CV, maar ook de radio en wisselend verschillende soorten storingen plaats vonden.
Na weer 2 dagen genoten te hebben van de V6, hoop ik dat de storing verledentijd zal zijn.
Het enige wt me gisteren opviel was dat de benzine meter meer aangaf na de rit dan voor de rit.
Vandaag weer gewoon naar onder zakend, wat gewoon bij de V6 is.
(wel belangrijk om te weten wanneer de tank leegraakt :D )
En ik denk dat dit ook niet een specifiek V6 probleem zal zijn, maar ook andere types zal treffen.
Door dat de koelventilatoren van koeling en airco maar 1 stand hadden,de hoge stand dus, zakte de spaning in het circuit zo laag, waardoor de aansturing computer van de motor of CV, maar ook de radio en wisselend verschillende soorten storingen plaats vonden.
Na weer 2 dagen genoten te hebben van de V6, hoop ik dat de storing verledentijd zal zijn.
Het enige wt me gisteren opviel was dat de benzine meter meer aangaf na de rit dan voor de rit.
Vandaag weer gewoon naar onder zakend, wat gewoon bij de V6 is.
(wel belangrijk om te weten wanneer de tank leegraakt :D )
-
- lid GTI Club Holland
- Berichten: 748
- Lid geworden op: 12-01-2009 17:29
-
- lid GTI Club Holland
- Berichten: 77
- Lid geworden op: 14-01-2009 12:39
Helaas is de storing enkele keren weer terug geweest.
Op advies de onderplaat verweiderd, om meer koeling te verkrijgen.
Maar daarna nog 2x uitval geweest.
Sinds ik de nieuwe sleutel gebruik, is het niet meer voor gekomen.
Ook heb ik een tip gehad dat het mogelijk een hoofdrelais kan zijn.
Alweer heerlijk kunnen genieten van de V6, want dat doe je zeker met hem, ook al is de kans van uitval aanezig.
Hopelijk blijft het voorlopig even weg.
Indien er toch iemand is met tips of zelfde soort plroblemen, wil ik het graag delen.
Als de storing er niet is tijdens het VAGcom uitlezen, zal men niks vinden :cry: .
Op advies de onderplaat verweiderd, om meer koeling te verkrijgen.
Maar daarna nog 2x uitval geweest.
Sinds ik de nieuwe sleutel gebruik, is het niet meer voor gekomen.
Ook heb ik een tip gehad dat het mogelijk een hoofdrelais kan zijn.
Alweer heerlijk kunnen genieten van de V6, want dat doe je zeker met hem, ook al is de kans van uitval aanezig.
Hopelijk blijft het voorlopig even weg.
Indien er toch iemand is met tips of zelfde soort plroblemen, wil ik het graag delen.
Als de storing er niet is tijdens het VAGcom uitlezen, zal men niks vinden :cry: .
-
- lid GTI Club Holland
- Berichten: 77
- Lid geworden op: 14-01-2009 12:39
Na lange periode geen problemen te hebben gehad, weer die vervelende storing voor de dag gekomen.
Dashboard valt volledig uit, nar korte tijd weer contact en kan ik de auto zo weer starten.
voor uitval knippert dashboard verlichting hevig, enkele minuten later val ook de motor uit en geen spanning meer op instrumentarium, klok en rij gegeven staan dan weer op 0.
hopelijk gaan we het spoedig vinden, ik denk dat ergens een breuk in bekabeling zit van de tellerunit.
zolang die het maar doet, is het een superwagen die V6, ik wil er eigenlik nog een poosje van genieten, zolang het betaalbaar blijft.
Als er iemand ervaring heeft met zo'n gelijksoortige storing, laat me wat weten dan kan ik er naar kikne of het bij mij ook het geval kan zijn.
Dashboard valt volledig uit, nar korte tijd weer contact en kan ik de auto zo weer starten.
voor uitval knippert dashboard verlichting hevig, enkele minuten later val ook de motor uit en geen spanning meer op instrumentarium, klok en rij gegeven staan dan weer op 0.
hopelijk gaan we het spoedig vinden, ik denk dat ergens een breuk in bekabeling zit van de tellerunit.
zolang die het maar doet, is het een superwagen die V6, ik wil er eigenlik nog een poosje van genieten, zolang het betaalbaar blijft.
Als er iemand ervaring heeft met zo'n gelijksoortige storing, laat me wat weten dan kan ik er naar kikne of het bij mij ook het geval kan zijn.
-
- GTI freak
- Berichten: 341
- Lid geworden op: 13-01-2009 19:16
Zit er een relais in wat niet helemaal fris is? Of de massa van het relais .
In het cockpitje zit ook een deel van je startonderbreker, dus als deze spanningsloos is zal de motor stoppen.
Is het niet het instrumentenpaneel zelf zit ik nu te denken?
Deze gaan wel vaker stuk.
In het cockpitje zit ook een deel van je startonderbreker, dus als deze spanningsloos is zal de motor stoppen.
Is het niet het instrumentenpaneel zelf zit ik nu te denken?
Deze gaan wel vaker stuk.
Rallyegolf 2.5 TFSI S-tronic Quattro
Golf GL 1.6 TD SB
Golf GL 1.6 TD SB
-
- lid GTI Club Holland
- Berichten: 77
- Lid geworden op: 14-01-2009 12:39
Ik heb pas het X-relais varvangen, en daarna is hij weer een keer uitgevallen.
Nu gaan we de + en - aansluitingen naar en van de tellerunit controleren, maar zijn inderdaad bang dat de tellerunit zelf het euvel is.
Gisteren een ritje van ronde de 450 km, en totaal geen problemen gehad gelukkig.
we zullen het vanzelf wel een keer oplossen hoop ik.
Nu gaan we de + en - aansluitingen naar en van de tellerunit controleren, maar zijn inderdaad bang dat de tellerunit zelf het euvel is.
Gisteren een ritje van ronde de 450 km, en totaal geen problemen gehad gelukkig.
we zullen het vanzelf wel een keer oplossen hoop ik.